Znajdujesz się na archiwalnej stronie Urzędu Gminy w Krościenku nad Dunajcem.


Strona została przeniesiona na adres:
www.kroscienko.pl

































archiwum > Informacje samorządowe > Świadczenia z programu „Dobry start”

Świadczenia z programu „Dobry start”

Komu przysługuje świadczenie Dobry start?

Wniosek o świadczenie może złożyć:

  • rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej/regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej
  • pełnoletnia osoba ucząca się

Świadczenie przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci lub osoby uczące się do ukończenia przez nie:

  • 20 roku życia
  • 24 roku życia – w przypadku posiadania orzeczenia o niepełnosprawności

Kryterium dochodowe

Brak

Wysokość świadczenia

300 zł raz w roku

Świadczenie dobry start nie przysługuje:

  • jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie
  • na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego

Termin składania wniosków

Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia Dobry start będą przyjmowane :

  • od 1 lipca do 30 listopada – w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną,
  • od 1 sierpnia do 30 listopada – w przypadku wniosków składanych drogą tradycyjną (listownie lub osobiście)

Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.

Wnioski złożone po upływie w/w terminu, pozostawia się bez rozpatrzenia.

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do  30 września.

W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach, wypłata następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.

Formy składania wniosków

Wnioski można składać w dowolnie wybrany przez siebie sposób:

  1. Drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego wybranych banków krajowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych świadczących usługi drogą elektroniczną
  2. Posiadając bezpieczny podpis elektroniczny lub podpis potwierdzony profilem zaufanym e-PUAP możesz złożyć wniosek elektroniczny za pomocą portalu Emp@tia
    (szczegółowe informacje oraz instrukcję znajdziesz w zakładce Program „Dobry start”)
  3. Drogą pocztową na adres:
    Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    Rynek 35, 34-450 Krościenko nad Dunajcem
    z dopiskiem „Dobry start”
  4. Jeśli nie masz możliwości złożenia wniosku w formie elektronicznej, możesz udać się do punktu przyjmowania wniosków, jednak dopiero od dnia 1 sierpnia 2018 roku:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Rynek 35, 34-450 Krościenko nad Dunajcem
pokój nr 9

Sposób załatwienia sprawy

Przyznanie świadczenia Dobry start

Przyznanie świadczenia Dobry start nie wymaga wydania decyzji.

W przypadku podania adresu poczty elektronicznej Ośrodek prześle Wnioskodawcy informację o przyznaniu świadczenia.

Odmowa przyznania świadczenia Dobry start

Odmowa przyznania świadczenia kończy się wydaniem decyzji administracyjnej.

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krościenku nad Dunajcem (składa się je w pok. 9)

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Opłaty

Brak

UWAGA!

Wypłata świadczenia zostanie zrealizowana niezależnie od otrzymania informacji o przyznaniu świadczenia Dobry start.

informacji na stronie: https://www.mpips.gov.pl/DobryStart

Baner