Znajdujesz się na archiwalnej stronie Urzędu Gminy w Krościenku nad Dunajcem.


Strona została przeniesiona na adres:
www.kroscienko.pl

































archiwum > Wiadomości > Festiwal nauki

Festiwal nauki

Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem…”

                                                                                                                                                 Konfucjusz

 

      

22 lutego 2019 r. w naszej szkole odbył się “Festiwal nauki” podczas którego uczniowie klas gimnazjalnych pod opieką Anny Biel, Aleksandry Adamczyk i Wiesławy Dolańskiej i Piotra Krążka realizowali swoje projekty edukacyjne z zakresu chemii, fizyki, geografii oraz informatyki. Pokazy naukowe zostały zorganizowane dla uczniów z przedszkola, klasy pierwszej, drugiej oraz czwartej.

Moja pierwsza chemia –  „ Efekty towarzyszące reakcjom chemicznym”

Swoją przygodę dzieci rozpoczęły w pracowni chemicznej. W naszym laboratorium gimnazjaliści zaprezentowali m.in. księżycowy piasek, samonadmuchujący się balonik, chemiczny wulkan oraz kuchnię molekularną. Młodzi naukowcy poznali nazwy podstawowych związków chemicznych oraz czynnie pomagali starszym kolegom w przygotowaniu eksperymentów.

Laboratorium w domu – „Domowe eksperymenty fizyczne”

Kolejnym punktem programu były doświadczenia fizyczne. Uczniowie poprzez zabawę poznali podstawowe zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie oraz uzyskali odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, m.in. „Jak wygląda dźwięk?”, a ponadto dowiedzieli się czym jest dyfuzja  w cieczach oraz elektryzowanie ciał.

Krótkie i piękne wakacje- „Podróż do Włoch”

Kolejnym celem naukowej podróży dzieci była sala geograficzna. Dzięki atrakcjom przygotowanym przez uczniów klas trzecich gimnazjum,  uczniowie mogli udać się w podróż do malowniczych Włoch. Dzieci poznały najważniejsze włoskie zabytki, potrawy oraz słowa. Punktem kulminacyjnym projektu był wybuch wulkanu.

Roboty Dash i Dot (Janusz i Grażyna) – interakcja oraz kodowanie

 Ostatnim punktem festiwalu był pokaz oraz warsztaty z programowania robotów, które nie zawsze odpowiadały na nasze pytania tak jakbyśmy tego oczekiwaliJ. Uczniowie poznali też Rozszerzoną Rzeczywistość (ang. Augmented Reality – AR), czyli to czego w rzeczywistości nie maJ Można było przymierzyć wirtualne okulary lub pojeździć BMW X4 po sali informatycznej.

Młodsi uczniowie z zainteresowaniem przyglądali się pracy starszych kolegów, a wiedza przez nich zdobyta z pewnością zaprocentuje już w niedalekiej przyszłości.

 

Baner